A budai utópiát még egy darabig nyögjük, avagy a pótló pótlójának pótlója
Budai fonódó villamoshálózat. Hurrá! Már egy éve, hogy Óbudát alig-alig lehet megközelíteni, a Margit híd Budai hídfőjénél található munkahelyemet pedig gyalogosan is egyre nehezebben. Hogy gépkocsival? Nos, ebből a szempontból örülök, hogy egy évtizede nincs autóm!
Amit azonban a még be nem fejezett óbudai átalakítást követően a város budai részével műveltek, az katasztrofális!
Én elhiszem, hogy nagyon szép lesz, csak éppen úgy tűnik, még egy éven át, vagy akár tovább is az eredeti 17 perces út helyett 1 órát kell rászánnom a közlekedésre.
A Széll Kálmán tér pont úgy néz ki, mintha atomtámadás érte volna, már gyalog is alig lehet eljutni valahová. Odafelé, még csak átszállok a 22-ről a 4-6-os pótlóbuszra, visszafelé azonban az egész teret megkerülhetem, ugyanis a közvetlen gyalogátkelőhelyet is megszüntették a Széna tér sarkán a Mammut felől a 22-eshez. Most már csak a piac felőli részen lehet átkelni ezen az oldalon.
Az a zebra, amit látnak, na látják, az már nem üzemel.
A fotó 03.23.-án reggel készült munkába menet.
Az alagút rekonstrukciója miatt ugyebár pótlóbuszok járnak Kelenföldre. Odafelé még hagyján, no de vissza? Érdekesnek tartom, hogy befut a vonat Kelenföldre, majd a legközelebbi vonatpótló busz pontosan 25 perc múlva áll be. Hogy is van ez? Nem kellene a Kelenföldre érkező vonathoz csatlakoznia?
Közben elmegy kb 6db Metró 4-est pótló busz... Nem értem. Most adták át... Miért is kellett most hétvégén leállítani?
Mint ahogyan a Margit híd rekonstrukcióját is nemrég fejezték be, illetve a Margit körúti villamos síneket sem oly rég újították fel. Most mégis újra felbontva az egész, a Széll Kálmán tér felől érkező villamospótlóról a túloldalra az ésszerűen megoldott gyalogátkelőhely és lámpák mellett pontosan 10 perc alatt át lehet jutni... GYALOG! (Nem nagy út, mindössze 50 méterről van szó!!!)
Még egy ésszerű döntés: a néhány éve közlekedő 291-es buszt, amely a Nyugati Pályaudvar és a Libegő közt járt, a Széll kálmán tér felújításával párhuzamban MEGSZÜNTETTÉK. (Megjegyzem, ezzel a járattal átszállás, és a Moszkva, bocs, Széll kálmán tér érintése, vagyis dugók nélkül utazhattam ezidáig haza). HELYETTE jelenleg, a felújítás végéig a Libegő és Márton áron tér közt kvázi az 59-es villamost pótló 102-es járatot indítottak. Nos, ez nem egészen ugyanaz... nem lehetett volna a 291-est meghagyni és mellette egy új járatot indítani 102-es jelzéssel a felújítás végéig?
Közlekedésem ma: felszállok a Margit hídnál a 91-esre, gyalogolok egy megállót a Nagyajtai úttól a Budagyöngyéig, majd ami jön, arra felszállok hazáig. Ez mondjuk egy 15 kg-s bevásárlással egybekötve igazi HURRÁ élmény! A munkahelyem felé elszenvedem a 22-es reggeli zsúfoltságát, a Széll Kálmán téri káoszt és dugót, majd a Margit híd budai hídfőjénél nem tudok átjutni gyalog SEM.
A minap, pontosítva március 19.-én egy kongresszusra szerettem volna eljutni a Flamenco hotelbe. Azt tudom, hogy a 61-es villamos hűvösvölgyi szakaszának IDEIGLENES, betonból készült végállomása hol van, azt azonban nem tudtam, hogy időközben a kisalagutat már a gyalogosforgalom elől is lezárták.
A 61-es betonból készült szigorúan ideiglenes végállomása a Szilágyi
Erzsébet fasornál. És alább a másik végállomás az Attila út felől:
Így némi kérdezősködést követően megismerkedtem a 61-es villamos másik szakaszvégállomásának abszolúte akadálymentesen (2xharmincegynéhány lépcsőn és egy dombon keresztül) megközelíthető mivoltával. A kongresszus kezdetét természetesen lekéstem. A cikkhez mellékelt fotók egyébként március 21.-én délután, a kongresszust követően készültek.
A 61-es villamos Széll kálmán térről Móricz Zsigmond kőrtér felé induló járata
abszolút akadálymentesen közelíthető meg. Íme, ez az első akadálymentes akadály,
számításaim szerint 32 lépcső felfelé a Tér Széna tér felőli sarkán.
számításaim szerint 32 lépcső felfelé a Tér Széna tér felőli sarkán.
Nem atomcsapás, nem! Csak felújítás! A Tér a Várfok utca felől.
A 61-es eléréséhez ugyanis meg kell mászni a dombot...
Ez bizony 38 lépcső fel, vagy le...
Ímé a 61-es végállomása!
És mellesleg az alagút túloldala. (Hátam mögött a villamos)
Íme a Kalef terve. nem egészen értem, hol lesznek a villamosok
és a buszok, állítólag kerékpár utat is terveztek. A sok szép zöld
bizonyosan gyönyörű lesz, ha felnő, ám valószerűleg sok kerülgetésbe
fog kerülni :) Ja, és fel is kell nőnie, mert a jelenlegi fák nagy részét
kivágták. A facsemetéknek meg idő kell.
UNOKÁINK talán látni fogják!
BKK hír: Ismét lakossági fórumot tartottunk a Budai fonódó villamosprojektről
Még hogy ismét? Egyikre sem hívták meg Buda lakosait és az itt dolgozó embereket!
A projektekről készült prezentációk:
Vitézy Dávid prezentációja
Takács Miklós prezentációja
Fialovszky Tamás prezentációja
Nagyon szép, hogy szebbé és élhetőbbé akarjuk tenni a várost!
Csakhogy nem egyszerre kellene lebénítani az összes közlekedési útvonalat, és Óbudát, valamit Budakeszit és a jános hegy környékét, Hűvösvölgyet, nagykovácsit és a város még néhány részét félig-meddig elvágni a norális közlekedéstől. Dugók, karambolok, a közlekedés csődje jellemzi ma a budai oldalt...
Nem lehetett volna ugyanezt több részletben??? A Széll kálmán teret is lehetne - lehetett volna - szakaszosan felújítani, nem egyszerre venni el minden normális közlekedési lehetőséget azoktól, akik kénytelenek BKV-val és MÁV-val járni!
... és a közzétett dátum rémisztő! Még egy évig dupla időbe kerül eljutnom mindenhová!
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése