2015. július 26., vasárnap

Moszkva (Széll Kálmán) tér 2015.07.26.

Immár fél éve szenvedjük a Kalef átépítését. Őszintén szólva olyan hatalmas ütemben folynak a munkálatok, hogy igazából olyan munkást, aki dolgozik is, csak elvétve láthatunk. Ez zavar legkevésbé. Az jóval inkább, hogy (legalább) további fél éven át szenvedjük a bokatörő, járhatatlan, minden nap más irányba vezetett gyalogösvények és autós elterelő utak káoszát. A mai helyzetről szóljanak a képek helyettem.

 
Ez a kép 07.24.-én reggel készült. Ne örüljenek, 25.-én további pallók kerültek az első mellé. A pallók szélessége legfeljebb 2 gyalogos egyidejű áthaladását engedi meg, de jobb, ha egyszerre csak egy gyalogos akar átmenni, szűk a hely. A kerékpárosoknak külön dícséret jár, amikor a drótszamáron ülve, a gyalogosok veszélyeztetésével leszállás nélkül haladnak át fenti pallón. A munkásokat ezidáig dolgozni még nem láttam, csak támasztják a korlátot, és beszélgetnek.
Ugyanez a pallósor ma, 07.26.-án reggel.
A következő képet a 22.-es ideiglenes végállomásáról készítettem, amint befelé haladok a tér felé.
 A gyalogos közlekedés eredetileg az autók és kerítés közt zajlott, aszfaltozott úton, 1 gyalogosnyi szélességben. Mintegy 2 napja ez is tilos. A 61-es villamos immár 5 hónapja áll meg a Szilágyi Erzsébet Fasor tér felőli végén, a 22-es és egyéb buszok még "csak" 1 hónapja, miközben igazából a villamos sínek építése nem igazán halad. Azt gondolom, hogy ha egy 838 méter magas felhőkarcolót 3 hónap alatt fel lehet építeni, a tér rekonstrukciós munkálatainak is lehetne barátságosabb ütemben készülnie... 
De nem panaszkodom, áprilisban nem csekély megrovást kaptam érte a facebookon a cikkeim alatt. (BKV figyelő április10/1. BKV figyelő április 10/2. Példaként kaptam a felrobbantott Erzsébet-híd felújítását, valamint Venezuelát is, hogy bezzeg ott senki sem siránkozik. Érdekes módon csupán 2 ember mondta, hogy esetleg igazam is lehet abban, ezt lehetett volna ésszerűbben és kevesebb káosszal is. Nos, ez a múlt, és úgy tűnik, a BKV-figyelő nem fórumlehetőség, hanem a BKV dolgozók és bennfentesek oldala. Nos, legyen, egyetlen ember adott csupán részleges választ kérdéseimre...
A kérdőjelek maradtak, mint ahogyan a közlekedés sem lett könnyebb, és várhatóan ez egészen addig így is lesz, amíg a munkálatokat teljes mértékben be nem fejezték.

Visszatérek a jelenlegi helyzethez: tehát közelítsük meg a tér egyik végéről a tér másik végét. A legegyszerűbb módszer is időigényesebb, mint megkerülni a teret és a Széna téren felszállni a 6-os villamosra. Csakhogy egyre nehezebb odajutni. Íme, ilyen minőségű az a gyalogos közlekedő, ahol a zebrához eljutunk a buszok végállomásáról:
  
Egy komolyabb esőzés esetén gumicsizma viselése célszerű, de lehet, hogy túrabakanccsal még jobban járnánk. Csakhogy az ember munkába nem túrafelszereléssel jár, hanem igyekszik nőnek öltözni, ha már annak született. A gyalogosok részére fenntartott közlekedési lehetőség enyhén bokatörő jellegét (a lapos sarkú szandálomban már többször kibicsaklott a bokám reggelente) némileg életveszélyesen, de ki lehet kerülni:
A tér túlfelének jelenlegi gyalogos közlekedését már bemutattam, de a héten kb 3 alkalommal variálták meg, köztük két esetben gyakorlatilag szintén az autók közt vezetett az út.
És őszintén szólva az autósokat sem irigylem:

Jó lenne, ha az építkezés kicsit gyorsabb tempóban haladna! A téren az új épület ráért volna azután, hogy a közlekedést lehetővé tették. Értem én, sőt, igazából kiválónak találom, hogy nemcsak a közlekedést, hanem a teljes közmű hálózatot is felújítják, csakhogy ebben az esetben továbbra is az a véleményem, ezt nem egyszerre a teljes téren, hanem szakaszosan kellett volna megoldani, hogy minél kevesebb fennakadást és torlódást eredményezzen a felújítás. Sajnos még nem látjuk, csak reméljük, hogy a terv szerint további fél év múlva a teret átadják a közlekedőknek, és megszűnik a jelenlegi káosz.
Addig pedig... reggel marad a szükségszerűség és a Tér, délután meg lehetőség szerint elkerülöm, és inkább gyalogolok hónom alatt jónéhány bevásárló szatyorral.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Blogarchívum

Rendszeres olvasók

holisztikus

Google analytics