2015. március 29., vasárnap

A budai utópiát még egy darabig nyögjük, avagy a pótló pótlójának pótlója

Budai fonódó villamoshálózat. Hurrá! Már egy éve, hogy Óbudát alig-alig lehet megközelíteni, a Margit híd Budai hídfőjénél található munkahelyemet pedig gyalogosan is egyre nehezebben. Hogy gépkocsival? Nos, ebből a szempontból örülök, hogy egy évtizede nincs autóm!
Amit azonban a még be nem fejezett óbudai átalakítást követően a város budai részével műveltek, az katasztrofális!
Én elhiszem, hogy nagyon szép lesz, csak éppen úgy tűnik, még egy éven át, vagy akár tovább is az eredeti 17 perces út helyett 1 órát kell rászánnom a közlekedésre.


A Széll Kálmán tér pont úgy néz ki, mintha atomtámadás érte volna, már gyalog is alig lehet eljutni valahová. Odafelé, még csak átszállok a 22-ről a 4-6-os pótlóbuszra, visszafelé azonban az egész teret megkerülhetem, ugyanis a közvetlen gyalogátkelőhelyet is megszüntették a Széna tér sarkán a Mammut felől a 22-eshez. Most már csak a piac felőli részen lehet átkelni ezen az oldalon.

Az a zebra, amit látnak, na látják, az már nem üzemel.
A fotó 03.23.-án reggel készült munkába menet.

Na még ezt is benyelném, de ma Tatabányán jártunk, vonattal.
Az alagút rekonstrukciója miatt ugyebár pótlóbuszok járnak Kelenföldre. Odafelé még hagyján, no de vissza? Érdekesnek tartom, hogy befut a vonat Kelenföldre, majd a legközelebbi vonatpótló busz pontosan 25 perc múlva áll be. Hogy is van ez? Nem kellene a Kelenföldre érkező vonathoz csatlakoznia?
Közben elmegy kb 6db Metró 4-est pótló busz... Nem értem. Most adták át... Miért is kellett most hétvégén leállítani?


Mint ahogyan a Margit híd rekonstrukcióját is nemrég fejezték be, illetve a Margit körúti villamos síneket sem oly rég újították fel. Most mégis újra felbontva az egész, a Széll Kálmán tér felől érkező villamospótlóról a túloldalra az ésszerűen megoldott gyalogátkelőhely és lámpák mellett pontosan 10 perc alatt át lehet jutni... GYALOG! (Nem nagy út, mindössze 50 méterről van szó!!!)


Még egy ésszerű döntés: a néhány éve közlekedő 291-es buszt, amely a Nyugati Pályaudvar és a Libegő közt járt, a Széll kálmán tér felújításával párhuzamban MEGSZÜNTETTÉK. (Megjegyzem, ezzel a járattal átszállás, és a Moszkva, bocs, Széll kálmán tér érintése, vagyis dugók nélkül utazhattam ezidáig haza). HELYETTE jelenleg, a felújítás végéig a Libegő és Márton áron tér közt kvázi az 59-es villamost pótló 102-es járatot indítottak. Nos, ez nem egészen ugyanaz... nem lehetett volna a 291-est meghagyni és mellette egy új járatot indítani 102-es jelzéssel a felújítás végéig?
Közlekedésem ma: felszállok a Margit hídnál a 91-esre, gyalogolok egy megállót a Nagyajtai úttól a Budagyöngyéig, majd ami jön, arra felszállok hazáig. Ez mondjuk egy 15 kg-s bevásárlással egybekötve igazi HURRÁ élmény! A munkahelyem felé elszenvedem a 22-es reggeli zsúfoltságát, a Széll Kálmán téri káoszt és dugót, majd a Margit híd budai hídfőjénél nem tudok átjutni gyalog SEM.


A minap, pontosítva március 19.-én egy kongresszusra szerettem volna eljutni a Flamenco hotelbe. Azt tudom, hogy a 61-es villamos hűvösvölgyi szakaszának IDEIGLENES, betonból készült végállomása hol van, azt azonban nem tudtam, hogy időközben a kisalagutat már a gyalogosforgalom elől is lezárták.

A 61-es betonból készült szigorúan ideiglenes végállomása a Szilágyi
Erzsébet fasornál. És alább a másik végállomás az Attila út felől:


Így némi kérdezősködést követően megismerkedtem a 61-es villamos másik szakaszvégállomásának abszolúte akadálymentesen (2xharmincegynéhány lépcsőn és egy dombon keresztül) megközelíthető mivoltával. A kongresszus kezdetét természetesen lekéstem. A cikkhez mellékelt fotók egyébként március 21.-én délután, a kongresszust követően készültek.


A 61-es villamos Széll kálmán térről  Móricz Zsigmond kőrtér felé induló járata 
abszolút akadálymentesen közelíthető meg. Íme, ez az első akadálymentes akadály,
számításaim szerint 32 lépcső felfelé a Tér Széna tér felőli sarkán.

Nem atomcsapás, nem! Csak felújítás! A Tér a Várfok utca felől.
A 61-es eléréséhez ugyanis meg kell mászni a dombot...

Ez bizony 38 lépcső fel, vagy le...
Ímé a 61-es végállomása!

És mellesleg az alagút túloldala. (Hátam mögött a villamos)

Amúgy ki-ki megnézheti a terveket, amelyet állítólag egyeztettek a lakossággal, de azt gondolom, Budán nem csupán százan laknak (a cikk nagy fellengzősen közli, milyen klassz, hogy száz lakos ott volt és véleményezett, ebből sokan ellenezték a terveket, ha jól értem). Értesítést a tervek ismertetéséről senki sem küldött, sem a Budai Polgár hasábjain, sem másutt, példának okáért a BKV járatok mellett ki NEM helyezett plakátok révén.

Íme a Kalef terve. nem egészen értem, hol lesznek a villamosok
és a buszok, állítólag kerékpár utat is terveztek. A sok szép zöld
bizonyosan gyönyörű lesz, ha felnő, ám valószerűleg sok kerülgetésbe 
fog kerülni :) Ja, és fel is kell nőnie, mert a jelenlegi fák nagy részét 
kivágták. A facsemetéknek meg idő kell.
UNOKÁINK talán látni fogják!

BKK hír: Ismét lakossági fórumot tartottunk a Budai fonódó villamosprojektről
Még hogy ismét? Egyikre sem hívták meg Buda lakosait és az itt dolgozó embereket!
A projektekről készült prezentációk:
Vitézy Dávid prezentációja
Takács Miklós prezentációja
Fialovszky Tamás prezentációja

Nagyon szép, hogy szebbé és élhetőbbé akarjuk tenni a várost!
Csakhogy nem egyszerre kellene lebénítani az összes közlekedési útvonalat, és Óbudát, valamit Budakeszit és a jános hegy környékét, Hűvösvölgyet, nagykovácsit és a város még néhány részét félig-meddig elvágni a norális közlekedéstől. Dugók, karambolok, a közlekedés csődje jellemzi ma a budai oldalt...

Nem lehetett volna ugyanezt több részletben??? A Széll kálmán teret is lehetne - lehetett volna - szakaszosan felújítani, nem egyszerre venni el minden normális közlekedési lehetőséget azoktól, akik kénytelenek BKV-val és MÁV-val járni!
... és a közzétett dátum rémisztő! Még egy évig dupla időbe kerül eljutnom mindenhová!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Blogarchívum

Rendszeres olvasók

holisztikus

Google analytics