2010. október 17., vasárnap

NeMo: Vajon mi vagyok?

Vajon mi vagyok?

Vajon mi vagyok? Tündér, ember, vagy angyal?
Tele vagyok vad, nyughatatlan vágyakkal.
Bennem feszül minden, mi rossz, s minden, mi jó,
vagyok önző sóvárgással megvert, gyarló,
mégis; magamat leküzdeni akaró,
Átkos Önmagával néha meghasonló:
Emberi mohóság, és angyali  lélek;
Nincs boldogság a Földön, csupán ígéret.

Mi vagyok hát én, a kettősségében-egy?
Magammal a napi harc egy isteni kegy?
Boldogtalan-boldogan telnek a napok
tömött erszényemben fénylő talentumok...
Űz a gyógyítás nyughatatlan szelleme,
bolondul segíteni vágyás kényszere,
bennem zene, versek, képek, tündérléptek...
igazságtalanságot el nem tűrhetek...

Vagyok kalandra éhes, bátor, s vakmerő
tüzes, lidérces, szerelmes, igazi nő.
Vagyok gyöngédséget áhító kisgyerek,
ahogy meséért, ölelésért esengek.
Nem épp boldogító a rám szabott karma:
Örökre sóvárgó vágyra kárhoztatva.
Mi lehetek hát? Földre küldött ígéret?
S végzetem, hogy mégis reménység az élet?

Ha csak nagyratörő, önző ember vagyok,
lelkem sötétbe hull, a szó, s a szív halott.
De mégis: szeretek, s szeretni akarok,
s a reménység angyalszárnyain suhanok.
Hogyha győz bennem a tündér, lehetek Jel,
ilyenkor teli vagyok Fénylő Élettel.
Lényem fájón oldódik e kettősségbe:
szívem rejteke Pandora szelencéje.

Vajon mi vagyok? Tündér, ember, vagy angyal?
Fénylőn suhanok, vagy zuhanok halottan?

Vagyok talán gyöngykagylóba került piszok:
a kagyló rám igazgyöngyöt sírt, izzadott...

(2008-04-25)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Blogarchívum

Rendszeres olvasók

holisztikus

Google analytics